lördag 22 mars 2008

Claras första påskafton =)


Idag så firar vi Clara 1:a påskafton!! Och clara har fått sitt första påsk ägg :) Mamma Sofie äter förståss upp det, men hon är ändå fått ett :) Hihi


Idag så vaknade Clara ganska tidigt, jag gav henne mat och så somnade hon om och jag lika så:) TRODDE MAMMA SOFIE JA ?! Men de gjorde hon tydligen inte. Clara hade tydligen legat vaken helt knäpp tyst, och så hade mormor tittat in och sett det, då la hon ett påsk ägg vid mamma sofies säng tog CLara och gick !! När då mamma vaknade och trodde hon hade sin lilla prinsessa i jämte sig, då va hon inte där, lyfte på täcke och kuddar kolla på golvet och fattade inte va hon tatt vägen, men yrvaken som jag va såg jag att de låg ett godis ägg vid min säng förstog då att mormor hade vart inne i kidnappat Clara utan att jag märkt det :( :P Pulsen fick ett ryck i alla fall!!


Annars idag så har vi vart i stan, Clara tyckte inte alls det va festligt. Så va vi på Mcdonalds och åt mat, clara satt då och lekte med hamburgar papper, tyckte hon va jätte kul!! Så välte hon ner min dricka 3ggr och mosters 1ggn så söt hon va.


När vi kom hem så satt hon lite och hoppade i hoppgungan, mamma sofie & moster hoppade och visade å hon skulle härma oss, (ni skulle sett) Haha , men hon tyckte de va så kul, och skrattade jätte mycket, och hoppade och skuttade jätte mycket i gungan !! Bra köp av mamma sofie !! En rekomendation !! ( eller hur stavas det? )


Nu så är Clara hos Pappa Fidde & busar lite med honom, hoppas att dom har kul, men vi snart ha hem min lilla prinsessa igen !!


Nu ska Mamma duscha för snart kommer gästerna :)

Kram från oss och Glad Påsk !

1 kommentar:

ullrika sa...

kan absolut se er skutta omkring för att visa hur hon ska använda hoppgungan! för, jo, man gör som jag skrivit om i mina nosar en del märkliga saker som förälder :)

kul att träffas idag! - synd att clara hade minnen från sist, maali är lessen att hon skräms...!

krams!