söndag 29 juni 2008

Söndag :)


Hej :)!


Mamma Sofie har ajajaj i munnen, för jag har fått ett "höstvirus" det betyder att hela min mun och hals är röd svullen och massa blåsor, vilket gör att jag inte kan äta utan att knapra i mig Ipren och Mucoangin så min mun domnar bort. Annars sa dom på sjukstugan att jag skulle äta kalla saker som tex Glass och fil ! Det är mums . Så den medicinen kan jag leva med Faktiskt !


Idag så låg jag och Clara kvar i sängen till ungefär 10.00 och gosade o busade. Clara kryper i sängen så man kan inte ligga kvar som innan och dra sig medan hon en vaken man måste ha stenkoll ! När vi kom upp så lekte Clara på golvet som vanligt, och jag satt och tittade på henne hur fantastiskt fin och underbar hon är ! Vid 12 tiden så va det Lunch dags för Claras del i alla fall, och de blev såklart HIPP Potatis, Kalkon & Majs ! Och det slank ner som fisken i vattnet ! Efter det så sov Clara i 2 timmar ungefär, när hon vaknade va de fullrulle igen och hon är absolut inte där man sätter henne. Att leka med leksaker är ingekul längre, man kan ju krypa dit man vill och pilla på saker som man inte får, men är mycket roligare än dom gamla tråkiga leksakerna. Så jag tror att Clara vill att vi ska uppdatera leklådan litegrand !


Just nu är Clara med sin Pappa och busar ! Hon har inte träffat honom på några dagar så jag tror hon tycker de är jätte kul att träffa honom idag, fast de tycker hon nog alltid. Hon ska till honom imorgon igen, och då ska jag passa på att åka in till stan och kolla lite grejer. Ska måla om i mitt rum lite så ska bara kolla på lite färger och sånt kanske, får la se ! Annars är jag ju inte så dålig på att shoppa förövrigt så de ska la inte vara några problemas.


Men nu så ska jag se om jag kan hitta lite glass i frysen som jag kan äta :)!

KramKram Sofie o Clara

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sofie:) skont att hora att ni bada har det bra:D jag sitter har pa andra sidan jorden och pluggar for ett stort matte prov:( bara 4 dagar kvar i skolan nu innan jag tar vinterlov:) bara 2 veckor men det ar alltid nagot:) Vi har underbart vinter vader med 16-17 grder varje dag utan ett anda maln pa himlen:)

Ta hand om er nu:)
saknar er jatte mycket
pussar Nelje

ullrika sa...

höstvirus i juni? jaja. jag säger då det. men medicin-glass låter okej.

kryat på lite nu?

krams!

ps. tack för verkligt gulligt skriv hos mig!!

Anonym sa...

Hmm jag tyckte också de va väldigt konstigt, men de kan tydligen komma på sommaren med ;) haha . Jag är på topp nu !! Ingen mera sjukdom, fortfarande ont i munnen, men på bättringsvägen ! Jennie påFredag ?:)Krams