söndag 15 juni 2008

Helgen :)


Hej !


I helgen så har vi inte gjort speciellt mycket, Igår (Lördag) så va vi hemma hela dagen, va jag kommer ihåg i alla fall. Sen så vid 4 tiden så kom Cimone och hämtade Clara, för dom skulle på Restaurang och kolla på Fotboll m.m !! Clara kommer antingen älska fotboll, eller hata det, hon kommer bli uppfostrad på en fotbollsplan ;) haha.. Nej men man får se. Clara kom i alla fall hem vid halv 9 på kvällen igår, och då va hon jätte glad, så de tog en stund att få henne att varva ner så hon kunde sova. Sen så vaknade hon kanske vid 11 och ville verkligen inte sova i egen säng, även om jag försökte hela tiden, för att hon ska lära sig att de ska va så, men de gick inte såå bra. Ibland så får man faktiskt vara lite mammig !!:) Idag så gick vi upp runt 9 för att jag skulle träna fotboll kl 10 imorse, och då fick Clara vara hemma med mormor.. När jag kom hem så gjorde vi inte så mycket, Clara sov en stund mellan halv 2 och halv 5. Sen kom Cimone och hämtade henne vid halv 5, 5 så nu är hon med dom och leker med sin Pappa ! Men snart kommer min fina prinsessa hem igen !:)


Clara kan ju nu sitta, som ni sett på bilder m.m. Men just nu så är hon halvvägs på väg att krypa men hon sitter ändå. Men hon är inte riktigt stark i benen än eller så förstår hon inte hur man gör när man ska krypa men snart så. Hon förflyttar sig när hon ligger på mage på golvet, och hasar sig fram när hon sitter :) Duktiga tjejen !! Så man får ju ha full koll hela tiden. Någonting som också är väldigt intressant är Mobiltelefoner, telefoner och fjärrkontroller, dom är mycket roligare än leksakerna. Förstår inte varför för att dom låter ju ingenting. Men Clara hjälper ialla fall sin mamma med att byta kanal, stänga av boxern eller stänga av tvn, och de är ju bra i vissa fall;) Sen så är maten ingen höjdare längre, i alla fall inte dom senaste dagarna. Provade då Hipp för jag hört av mina kära vänner att barn gillar den maten.. Och visst va de så, en halv burk Hipp mat slank ner (NÄSTAN) utan problem och en halv burk mangopuré. (se bild ovan hur det ser ut annars med exempelvis (Semper mat) när man ska äta ;) )


Kram Mamma Sofie o Prinsessan Clara

1 kommentar:

Anonym sa...

glömde ju säga att jag lämnade en halv burk Hipp till dig, hoppas att det är den du har gett dig på!

det ser görfint ut på ätfronten annars. kanske ska gapa lite större bara! eller så är det mamma som har svårt att pricka rätt ;)

krams från oss! - som är nästan helt friska nu!